8.5.17

טיפול בכאבי גב אצל ילדים

ילדים סובלים מכאבי גב לא פחות מאשר מבוגרים. הבעיה היא לזהות את הכאבים אצל ילדים שלא מסוגלים לספר עליהם בעצמם, ולבחור עבורם טיפול מתאים. טיפול בכאבי גב אצל ילדים מבוסס על מספר כללי מפתח:

א. זיהוי הסיבות להתפתחות כאבי גב – רופא שמתמחה בכאבי גב נדרש לזהות את הסיבות הספציפיות להתפתחותן בקרב ילדים. נהוג לחלק את הסיבות לקבוצות שונות שבהן סיבות מכניות כמו בעיות יציבה, סיבות התפתחותיות כמו פגמים במבנה החוליות, סיבות דלקתיות כמו מחלות פרקים, גידולים וסיבות נפשיות.

ב. בחירת סוג הטיפול – לאחר זיהוי הסיבות הספציפיות להתפתחות כאבי גב ובדיקה של התורשה הגנטית, ניתן לבחור גם את סוג הטיפול. בחירת סוג הטיפול חיונית לטובת התמודדות עם הכאבים אצל ילדים בגילאים שונים. טיפול פשוט כולל למשל בניית תכנית אימונים לחיזוק שרירי הגב ועמוד השדרה, בעוד טיפול מורכב עשוי לכלול מתן זריקות ונטילת משככי כאבים.

ג. טיפול עצמי – ניתן להמשיך עם טיפול עצמי גם לאחר שמסיימים טיפול רפואי בכאבי גב אצל ילדים. רוב הילדים יכולים להמשיך בשגרת היום שלהם ולקבל עזרה מההורים. במידה והילדים בוחרים לחזור לפעילות, יש לדאוג לעשות זאת בצורה שלא תכביד על הגב. מנוחה מוחלטת במיטה בכל מקרה אינה מומלצת כי היא גורמת לנזקים ומאטה את קצב ההחלמה.

כך תדעו מתי לפנות לטיפול מקצועי

הקושי העיקרי של הורים לילדים שסובלים מכאבי גב הוא לזהות את הזמן המתאים לפנייה לגורם מקצועי. בהקשר הזה, ההמלצה היא לפנות לרופא כאשר לא ניתן להפחית את הכאב בשכיבה וכאשר ישנה תחושה של הקרנה מעמוד השדרה לגפיים. יש לעודד את הילדים להתלונן על כאבים מן הסוג הזה ולהיות ערניים לתנועה מוגבלת שלו.

בנוסף, מומלץ לתאם טיפול בכאבי גב כאשר הכאבים מחריפים ואם הילדים סובלים מהירדמות של הגפיים. הכאבים יכולים להיות תוצאה של תאונה או פציעה טראומטית ומומלץ לפנות לייעוץ מקצועי בכל מקרה של בעיות במערכת החיסונית. פנייה מוקדמת לרופא עוזרת להתמודד עם רוב הסיבות להופעת כאבי גב אצל ילדים וצעירים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה